ponedeljek, 20. januar 2014

Rženi kruh

Včeraj sem prvič spekla 100 % rženi kruh in bila navdušena, ko mi je uspel. Do zdaj sem z rženim kruhom poskušala samo enkrat, že pred leti, ko sem testo pripravila na klasičen način, s kvasom. Rezultat je bil skoraj neužiten - kruh je bil trd kot kamen in skoraj smo si zobe polomili, ko smo ga poskušali jesti ... Zdaj pa sem si rekla, zakaj ga ne bi poskušala narediti z vinskim kamnom, na način, kot že nekaj časa delam pšenični ali pirin kruh? Morda pa bo uspel! In res sem si želela, da bi, ker me ta pšenica in gluten zadnje čase precej mučita. Rada bi omejila uživanje glutena na minimum. Saj tudi ržena moka vsebuje gluten, a veliko manj kot pšenična. Poleg tega vsebuje veliko več vitaminov in mineralov, pa tudi zelo veliko vlaknin. Skratka, ržena moka je neprimerno bolj zdrava od pšenične in cenejša od pirine, zato sem si rekla, če bo ta kruh uspel, bom od zdaj naprej za domačo uporabo pekla samo še ržen kruh. Pa od časa do časa pirinega.
Včeraj sem se torej lotila tega "rženega podviga". Povsod, koder sem iskala informacije o rženi moki in kruhu iz nje, sem izvedela, da ržena moka vsebuje premalo glutena in jo je zato pri pripravi rženega kruha treba mešati s pšenično. Ha! Moj poskus je dokazal, da to ni nujno res. Samo tehnika mora biti prava ;).
Kruhec je, čeprav iz 100 % ržene moke, rahel in mehek, in med peko je narasel enako kot pšenični.
 

 

 

 

 

 
 
Kot že rečeno, sem ta kruh naredila po enakem postopku kot delam pšeničnega in pirinega. In sicer:
 
- 1 kg ržene moke,
- vinski kamen,
- žlička in pol himalajske soli,
- malo olivnega olja,
- dober liter gazirane mineralne vode.
 
Vse sestavine zmešamo v skledi, seveda najprej moko z vinskim kamnom in soljo. Gazirane vode sem morala k tej moki dodati več kot k pšenični: približno liter in 2 dcl je bilo dovolj. Pa je bilo še vedno testo precej trdo in gosto. Nadevala sem ga v podolgovate modele, obložene s peki papirjem, in poravnala z žlico. Pekel se je v ogreti pečici pri 200 stopinjah eno uro. Rezultat je bil ... njammmi ;).
Naj povem še to, da sem bio rženo moko kupila v Lisini štacuni v Pivki, kjer bo kmalu, ko se prebijem skozi formalnosti, naprodaj tudi moj kruh :).
Tako, zdaj se lahko končno poslovim od pšenice in kruha iz nje ... Nadomestil ga bo rženi kruh in kdaj pa kdaj pirin - ki je prav tako zelo okusen in zdrav.
 
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar