sreda, 15. januar 2014

Veganski čokoladni mafini in kolač

Včeraj sem se lotila peke čokoladnih mafinov kljub temu, da nisem imela časa za to, ker so me čakali drugi opravki. Hja, očitno res ne morem brez mojih ljubih veganskih sladic, če jih delam celo takrat, ko sploh nimam časa za to :). Ampak ti mafini mi že nekaj dni niso dali miru. Recept sem našla na internetu in morala sem ga preizkusiti. Predvsem zato, ker je v receptu kar velika količina banan kot nadomestilo za jajca in zanimalo me je, ali bodo mafini zaradi tega res bolj rahli in mehki in vse to, kar je ponavadi zasluga jajc v pecivih. Zato sem, čeprav so me preganjale druge obveznosti, kakšno uro in pol tičala v kuhinji med pripravljanjem testa za mafine, obenem kuhala kosilo in še pospravljala goro umazane posode, ki sem jo pridelala. V bistvu sem mislila, da bom veliko hitreje gotova, ker je priprava veganskih kolačev/mafinov drugače precej enostavna in hitra. Ni namreč treba stepati beljakov in posebej mešati rumenjakov s sladkorjem (pa še marsikaj drugega) kot pri ostalih pecivih, ampak se ponavadi samo zmeče vse sestavine skupaj in je to to. Tale recept pa je malce bolj zahteven, ker so banane dobesedno namesto jajc. To pomeni, da jih je treba posebej zmešati skupaj s sladkorjem in maščobo in šele potem vse skupaj z moko in ostalim.
Skratka, rezultat je bil povsem zadovoljiv. No, spet sem skromna - moj dragi je rekel, da so mafini fenomenalno dobri! :) Sicer sem imela občutek, kot da se niso vsi čisto prav spekli, ali pa preprosto morajo biti takšni - konec koncev je bilo bananine kaše v njih res precej.
Ker sem količino sestavin podvojila, je bilo mase nazadnje toliko, da sem komaj komaj vse zbasala v pečico. In ker seveda ni šlo vse v modelčke za mafine, sem morala posebej narediti še en večji kolač in dva majhna :).


 

 

 

 

 

 

 
 
 
 In še recept za te prav okusne mafine ali pecivo:
 
- 250 g moke (sama sem uporabila pšenično črno),
- vinski kamen,
- 100 g kokosovega masla,
- bananin pire (vsaj 2 banani),
- 150 g rjavega sladkorja,
- 250 ml gazirane mineralne vode,
- 30 g kakava,
- sama sem dodala še na koščke narezano temno čokolado.
 
V eni posodi najprej zmečkamo banane (najbolje s paličnim mešalnikom), da nastane pire, in dodamo sladkor. Penasto umešamo ter dodamo kokosovemu maslu, ki ga že pred tem stopimo in ohladimo. Dobljeni masi dodamo moko z vinskim kamnom in kakav ter po želji narezano čokolado. Vse skupaj dobro zmešamo in dodamo še mineralno vodo. Maso prenesemo v modelčke za mafine in spečemo.
 
Kot sem že omenila, sem sama količine podvojila, ker smo pri nas navdušeni jedci ;). Kar se tiče banan, se mi zdi, da jih je bilo mogoče celo malce preveč; tri bi bile za takšno količino testa dovolj, po moje. Mafini so bili po pečenju namreč v sredini takšni, kot da ne bi bili dovolj pečeni. (Čeprav so se pekli več kot tri četrt ure, recept pa je trdil, da je 20 minut dovolj! Niti slučajno ni 20 minut dovolj, testo je preveč mokro.) Manjši mafini so se spekli v redu, pa tudi tista masa, ki je bila v obliki podolgovatega kolača, se je spekla bolje, ker je bila tanjša. No, kakorkoli, vse je bilo dobro in več kot za pojest :).
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar